Glæd dig til Run To The Beat 2024
Løbsnavn: Run to The beat – Powered by Bang & Olufsen
Startsted: Bang og Olufsen Allé ved indgangen til Bang & Olufsen
Dato: Lørdag den 7. september 2024
UDLEVERING AF STARTNUMRE OG T-SHIRTS
Oplys dit startnummer, som du kan finde på deltagerlisten: Deltagerliste 2024
(Du kan sagtens hente til andre end dig selv)
Sammen med startnummeret får du udleveret følgende:
– Løbe T-shirt
– Afterpartyarmbånd
Skal du kun til afterparty, tager du bare kvittering med til informationen FREDAG eller LØRDAG, hvor du får udleveret adgangsarmbånd.
Afhentes i følgende tidsrum:
– Fredag d. 6. september fra kl. 16.00-18.00: Østergade 13, 7600 Struer, foran Rådhuset
– Lørdag d. 7. september fra kl. 12.00-13.45(Klokken 21.00 for afterparty): Bang & Olufsen Allé 1, 7600 Struer, på pladsen foran Bang & Olufsen
PROGRAM FOR RUN TO THE BEAT 2024
12.00-13.30: Udlevering af startnummer, afterpartyarmbånd samt løbe T-shirt
12:00: Drikkeboder og børneområde åbner
13.50: Fælles opvarmning ved start og målområdet
14.00: Start på 10 km og ½ maraton
14.20: Start på 5 km
15.00: Koncertpladsen åbner
16.00: Præmieoverrækkelse (lækre præmier fra B&O)
17.00: Koncert m/ Tina Dickow
19.00: Koncert m/ Jacob Dinesen
21.00: Koncert m/Midt Om Natten
23.00: Tak for i dag!
PRAKTISK INFO
Se kort med løbsruter, parkering, toiletter mm. her: RunToTheBeat (racedaymap.com)
Parkering
På målområdepladsen, finder du et mindre antal parkeringspladser, som kan benyttes hvis man kommer inden kl. 12. Vi anbefaler, at man enten ankommer med offentlig transport eller på cykel, da antallet af parkeringspladser er begrænset i området. Desuden kan man parkere ved Limfjordsskolen.
Bagageopbevaring
På pladsen ved Bang & Olufsen, kan du gratis få opbevaret dine ting under og efter løbet. Området er bemandet, men opbevaring er stadig på eget ansvar. Dine ting skal placeres i en privat taske, hvorpå du skal sætte den udleverede label med dit startnummer. Garderoben lukker klokken 19.
Omklædning
Der er mulighed for omklædning og bad i B&O’s omklædning, tæt på starten. Omklædning er åben til klokken 17.30.
INFO OM LØBET
Startgrupper og tempo
Find din startgruppe i god tid, og placer dig efter det tempo du ønsker at løbe. Startgrupperne vil være markeret med temposkilte. På denne måde skabes det bedste flow i afviklingen af starten. Ikke alle er lige hurtige, så vi henstiller til, at man holder til højre rundt på ruten, så kan der nemlig lettere overhales. Med andre ord, ved du at du skal gå eller løbe langsomt så placer dig bagerst.
DJ’s på ruten
Der er i alt 11 DJ’s på ruten, se placering på rutekortet. Desuden vil der være Powerstations, som giver dig et ekstra musikalsk boost.
Væskedepoter
Ved ca. 4km og igen efter 8km vil der være væskedepot med vand og energidrik fra ATNU, dette passeres både på vej ud og hjem. På 1/2M er der depoter efter 4km, 8km, 12km, 14km 16km og 19km.
Max tid
Cut off tiden på 1/2M løbet er tre timer. Løbere som bruger længere tid, færdes på ruten på eget ansvar. Dog vil der være sektioner på anden runde, hvor der løbes på cykelsti istedet for vej, for at minimere de trafikale gener for borgerne.
Samaritter
Der findes samaritter i start/målområdet. Så skulle man have brug for dem, kan man henvende sig her. Ellers henvender man sig til nærmeste official, der er i kontakt med stævnepladsen.
EFTER LØBET
Når du kommer i mål, modtager du en specialdesignet medalje! Desuden vil der være vand og frugt til alle deltagere.
I målområdet vil der være mulighed for at købe kolde drikke, kaffe og lidt at spise og her vil præmieoverrækkelse foregå.
Præmier
Der vil være masser afr Beosound A1 og Beosound Explore som lodtrækningspræmier.
Hold øje med skiltet ved informationsteltet, hvor vinderne står vist på en tavle efter løbet. (Alle lodtrækningspræmier skal være hentet inden klokken 16.30).
Til alle distancer for både damer og herrer:
1 præmier – Beoplay HX
2 præmier – Beoplay EX
3 præmier – Beosound A1
1 præmier til 5 & 10 km drenge og piger op til 14 år – Beoplay EX
(Afhentes inden kl.16.30)
Resultater
Kort efter løbet vil du kunne se dit resultat på sportstiming.dk.
På hjemmesiden (http://www.runtothebeat.dk/) og på vores facebookside https://www.facebook.com/runtothebeatdk kan du altid holde dig opdateret med det sidste nye.
AFTERPARTY
Sammen med dit startnummer får du udleveret et armbånd, som du skal bære for at blive lukket ind og ud af afterpartypladsen. På afterpartypladsen er der et bredt udvalg af mad- og drikekvarer. OBS! Der kan betales med Mobile Pay eller kontant på pladsen. Det er ikke tilladt selv at medbringe drikkevarer på pladsen. Dette vil foregå på en stor plæne mellem Bang & Olufsens fabriksbygninger. Her er der plads til 4000 gæster. Alle løbere får gratis adgang til dette. Adgangen kan ikke videresælges, eller gives til en anden person. Ønsker man at tilkøbe ekstra pladser, kan dette gøres via tilkøb i bestillingen eller som separat billetbestilling på Sportstiming.dk.
Afterparty/Koncert: 340 kr. eller 440 kr. i døren
TIDTAGNING
Sportstiming er officiel tidtager af løbet, og tidtagning vil foregår via engangschip monteret bag på startnummeret. Resultaterne vil umiddelbart efter løbet være tilgængelige på sportstiming.dk. Der vil blive registreret to tider:
Bruttotid = fra startskud til du løber i mål
Nettotid = fra du passerer startstregen til du løber i mål
STØRRELSESGUIDE T-SHIRT
Tidspunkt: Kl. 14.00
Max deltager antal: 3200 løbere
Priser: 435 kr. for 10 km. og 5 km. – Halvmaraton 475 kr – Børn under 12 år 200 kr.
Med i prisen til løbet er der også billet til afterparty. Billetter kun til afterparty koster 340 kr. eller 440 kr. i døren på dagen.
BØRN Under 12
Børn kan løbe med på 5km og 10km det koster kr. 200 for dem at deltage og alle børn får også t-shirt og. Børn under 7 år må gerne løbe gratis med på ruterne, men der udleveres desværre ikke trøjer, løbenummer eller medaljer til dem der deltager.
REGLER
Alle deltagere skal bære det officielle startnummer for Run to the beat powered by Bang & Olufsen. Startnummeret må ikke bøjes eller på andre måder beskadiges, da dette kan påvirke tidtagningschippen. Den maksimale løbstid for halvmaratonløberne er 3 timer, hvorefter ruten vil blive genåbnet for trafik. Max tiden vil være markeret med en cykelrytter. Hvis der bruges længere tid er det på eget ansvar at følge gældende færdselsregler.
Ydermere skal der løbes efter generelle færdselsregler, hvor der tages hensyn til de andre deltagere. Officials vil vise vej for løberne, og deres anvisninger skal følges.
Du kan læse mere om vores størrelser og få hjælp til at finde din størrelse via Crafts størrelsesguide.